(Hodnocení: 1)

Vzor dokladu o kontrole používání OOPP

242  s DPH

Poskytujete zaměstnancům osobní ochranné pracovní prostředky? Nezapomeňte kontrolovat, zda je na pracovištích a při práci skutečně používají.

Využijte k tomu náš vzor dokladu o kontrole používání OOPP.

Počet zakoupených produktů Sleva
1 - 2 0%
3 - 5 15%
6 - 8 20%
8 - 10 25%
11 - 15 30%
16 - 999 40%
  Otázky a odpovědi
 

Popis

Komu je vzor dokladu o kontrole používání OOPP určen?

Vzor dokladu o kontrole používání OOPP využije každý zaměstnavatel, jehož zaměstnanci na základě vyhodnocení rizik dostávají poskytnuty a při práci musejí používat osobní ochranné pracovní prostředky (OOPP).

 

Co to jsou osobní ochranné pracovní pomůcky (OOPP)?

Ochranné pomůcky je trochu nepřesné označení pro osobní ochranné pracovní prostředky, často zkratkou označované pouze jako OOPP. Jedná se o takové prostředky, které mají chránit zdraví zaměstnance před neodstranitelnými riziky.

Zejména se jedná o prostředky určené k ochraně:

  • hlavy (např. průmyslová ochranná přilba)
  • obličeje (např. ochranný štít)
  • zraku (např. ochranné brýle)
  • dýchacích cest (např. filtrační respirátor)
  • sluchu (např. zátkové chrániče sluchu)
  • trupu a břicha (např. ochranné zástěry, oděvy)
  • rukou (např. pracovní rukavice)
  • nohou (např. bezpečnostní obuv)
  • celého těla (např. výstroj pro prevenci proti pádům, reflexní vesta).

 

Proč kontrolovat používání OOPP zaměstnanci?

Zaměstnavatel nemá jen povinnost, v případě potřeby osobní ochranné pracovní prostředky zaměstnancům bezplatně poskytovat, ale má rovněž  povinnost zajistit, aby zaměstnanci tyto prostředky při práci, která jejich používání vyžaduje, používali. Zákoník práce přímo říká, že je nutno kontrolovat opatření bezpečnosti práce.

Stále velká spousta zaměstnavatelů si myslí, že stačí OOPP poskytnout a zbytek je starostí zaměstnance. Tak to ale vůbec není. Dle Zákoníku práce totiž zaměstnavatel za bezpečnost a ochranu zdraví při práci svých zaměstnanců odpovídá. Nelze tak například tolerovat, že zaměstnanec na pracovišti, kde je riziko hluku, nepoužívá chrániče sluchu.

Pro zaměstnavatele je také podstatný fakt, že bez provádění řádných kontrol používání OOPP, se nemusí být schopen zprostit své odpovědnosti za pracovní úraz nebo nemoc z povolání.

Zaměstnanci se často používání OOPP brání. Používání OOPP sebou totiž často nese další rizika. Např. pracovní oděv zvyšuje teplotu těla a zaměstnanci tak může být horko. Proto si raději místo montérkové blůzy vezme jen krátké tričko a místo kalhot kraťasy. V rukavicích se potí ruce. Brýle se mlží. Ze zátkových chráničů sluchu bolí hlava, atd. Důvod, proč OOPP nepoužít, se vždy najde. Kontroly jsou tedy skutečně potřebné a důležité.

 

Proč využít náš vzor dokladu o kontrole používání OOPP?

Nutno podotknout, že zaměstnavatel nesmí tolerovat nepoužívání OOPP ze strany zaměstnanců. Je nutno vyvozovat důsledky. Pokud nestačí napomenutí, je potřeba např. sáhnout na pohyblivou složku mzdy. Pokud i to je málo, posledním řešením je výpověď pro soustavné porušování předpisů BOZP.

A jelikož právě kontroly používání OOPP mohou mít až takto závažné důsledky je potřeba, aby byly řádně zadokumentovány.

Náš formulář je velmi profesionálně připraven. Obsahuje mimo jiné i správně formulované prohlášení zaměstnance.

Velkou výhodou je také skutečnost, že formulář neobsahuje jen pole pro záznam zjištěných porušení, ale také pole pro záznam toho, že vše bylo v pořádku.

V případě úrazů je důležitý každý doklad, který dokládá prevenci ze strany zaměstnavatele.

 

 

1 recenze Vzor dokladu o kontrole používání OOPP

  1. Josef Hubert

    Velmi užitečný formulář, který je účinnou pákou na neukázněné zaměstnance. Za sebe mohu doporučit. Děkuji.

Přidat recenzi

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejsou žádné další nabídky pro tento produkt!

Obecné dotazy

Zatím nejsou žádné zodpovězené dotazy.